Երանիներ

Պարզ մեկնություններ պատանիների համար

Առաջին հրատարակությունը՝ «Քրիստոնյա Հայաստան» երկշաբաթերթ, 2003 թ., 10-18-րդ համարներ


Լեռան քարոզ, նկարի հեղինակ՝ Կառլ Բլոխ (1834-1890). աղբյուր

Լեռան քարոզ

Մի անգամ, երբ Հիսուսը դարձյալ շրջապատված էր բժշկվելու կամ պարզապես Նրա խոսքերը լսելու համար տարբեր վայրերից եկած մեծաքանակ ժողովրդով, բարձրանում է մի լեռ։ Այստեղ մի տափարակ տեղ նստում է, և Նրա աշակերտները մոտենում ու շրջապատում են Նրան։ Հիսուսը նայում է Իր աշակերտներին, ապա բազմաքանակ ժողովրդին, որ հավաքվել էր Իր շուրջ, և սկսում է ուսուցանել։ Այստեղ արտասանված Նրա խոսքերը հայտնի են «Լեռան քարոզ» անունով։ «Լեռան քարոզը» Տեր Հիսուսի գլխավոր քարոզն է, քանի որ այստեղ է Նա սովորեցրել համարյա բոլոր կարևոր առաքինությունները, որոնք անհրաժեշտ են քրիստոնյային ճիշտ և Աստծուն հաճելի կերպով ապրելու համար։ «Լեռան քարոզը», կարելի է ասել, քրիստոնեական կյանքի մի փոքրիկ, բայց բովանդակալից դասագիրք է։ Այն գրի են առել Մատթեոս առաքյալը և Ղուկասը [1] իրենց Ավետարաններում (Մատթեոսի Ավետարան, 5-7-րդ գլուխներ, Ղուկասի Ավետարան, 6-րդ գլուխ)։

«Լեռան քարոզի» առաջին մասը կոչվում է «Երանիներ»։ Այդպես է կոչվում, որովհետև այստեղ Տեր Հիսուսն այս կամ այն անձին երանի է տալիս, և այս մասի նախադասություններից յուրաքանչյուրը սկսվում է «երանի» բառով։ Սովորաբար այդ նախադասություններից յուրաքանչյուրը հենց այդպես էլ կոչվում է` «երանի»։

«Երանիները» հետևյալն են։

Երանի՜ հոգով աղքատներին, որովհետև նրանցն է երկնքի արքայությունը։

Երանի՜ սգավորներին, որովհետև նրանք կմխիթարվեն։

Երանի՜ հեզերին, որովհետև նրանք երկիրը կժառանգեն։

Երանի՜ արդարության քաղցն ու ծարավն ունեցողներին, որովհետև նրանք կհագենան։

Երանի՜ ողորմածներին, որովհետև նրանք ողորմություն կգտնեն։

Երանի՜ սրտով մաքուրներին, որովհետև նրանք Աստծուն կտեսնեն։

Երանի՜ խաղաղարարներին, որովհետև նրանք Աստծո որդի կկոչվեն։

Երանի՜ արդարության համար հալածվողներին, որովհետև նրանցն է երկնքի արքայությունը։

Երանի՜ ձեզ, երբ ձեզ նախատեն ու հալածեն և Իմ պատճառով ձեր մասին ամեն տեսակ չար բան ստելով ասեն։ Ցնծացե՛ք և ուրա՛խ եղեք, որովհետև ձեր վարձը շատ է երկնքում. որովհետև այսպես հալածեցին նաև ձեզանից առաջ եղած մարգարեներին։

Ամեն բարի գործի դիմաց մարդ Աստծուց վարձ է ստանում. այդ վարձը դրամ չէ և ոչ էլ որևէ այլ նյութական բան։ Այդ վարձն Աստծո օրհնությունն է։ Երբ Հիսուսն ինչ-որ մեկին երանի է տալիս, ապա դրանով Նա օրհնում է նրան, կամենում ասել, որ այդ մարդն օրհնության է արժանի։ Իսկ Աստծո օրհնությունը մարդուն պարգևում է խաղաղություն, ուրախություն և երջանկություն։ 

Առանց Աստծո օրհնության մարդը չի կարող լինել երջանիկ։ «Օրհնել» նշանակում է բարիք մաղթել։ Եթե բարիքը մաղթում է Աստված, ապա Նա նաև տալիս է այն, քանի որ աշխարհում և ամբողջ տիեզերքում հնարավոր չէ գտնել այնպիսի բարիք, որն Աստված չունենա և չկարողանա տալ։ Բոլոր բարիքների տերն էլ Աստված է և տալիս է դրանք, ում կամենում է։ Երբ մարդը տկար է, Աստծուց ուժ է ստանում, երբ տխուր է, Աստված նրան ուրախություն է պարգևում, երբ գտնվում է հուսահատ վիճակում, Աստված նրան հանում է այդ վիճակից, հույսի դուռ բացում, երբ ուտելու հաց չունի կամ ցրտից պաշտպանվելու համար հագուստ, Աստված նրան տալիս է այն ամենն, ինչի կարիքը նա ունի, երբ մարդ Աստծուն հաճելի ու բարի գործ է անում, Աստված նրան հաջողություն է պարգևում։ Ահա սրանք բոլորն Աստծո բարիքներն են։

Տեր Հիսուսը «Լեռան քարոզում» երանի է տալիս հոգով աղքատին, սգավորին, հեզին, ողորմածին, սրտով մաքուրին և այլն` խոստանալով տալ նրանց երկնքի արքայություն, մխիթարություն, Իրեն տեսնելու և Աստծո որդի կոչվելու պատիվը և այլ հոգևոր բարիքներ։ Իսկ որպեսզի պարզ դառնա, թե ովքեր են հոգով աղքատը, սգավորը, հեզը և երանության մյուս արժանացածները կամ ինչ են նրանց պարգևները` երկնքի արքայությունը, մխիթարությունը և այլն, այժմ առանձին-առանձին կխոսենք յուրաքանչյուր «երանիի» մասին։

ԵՐԱՆԻ՜ ՀՈԳՈՎ ԱՂՔԱՏՆԵՐԻՆ

Առաջին երանին վերաբերում է հոգով աղքատներին։ Հոգով աղքատը խոնարհն է։ Խոնարհությունն այնքան մեծ առաքինություն է, որ ովքեր այն ունենում են, նմանվում են հենց Քրիստոսին։ Ավետարանում մի ուրիշ տեղ Քրիստոսն ասում է. «Սովորե՛ք Ինձանից, որ հեզ եմ և սրտով խոնարհ»։ 

Աստված ամեն մարդու չէ՛, որ օրհնում է և բարիքներ պարգևում։ Եթե մեկն Աստծուն ոչ հաճելի արարք թույլ տա, Աստված ինչպե՞ս կօրհնի նրան։ Իսկ խոնարհությունն այնպիսի առաքինություն է, որ առանց նրա մարդ ինչ բարի գործ էլ կատարի, չի կարող Աստծուն հաճելի լինել։ Եթե, օրինակ, մի բարի գործ է անում և պարծենում է կամ իր սրտում հպարտանում, Աստված համարում է, թե նա ոչ մի բարի բան էլ չի արել։ Իսկ երբ մարդ բարի գործ է անում և հասկանում է, որ առանց Աստծո օգնության ինքն այդ գործն անել չէր կարող, սա խոնարհություն է, և Աստված էլ հենց այս մարդու արած բարի գործն է հավանում և գործողին օրհնում։

 

Ի՞նչ է խոնարհությունը

Երբ մեծամիտ չենք, մեծախոս չենք, մեզ ավելի լավը չենք համարում, քան ուրիշներին, այլ բոլորի մեջ տեսնում ենք բարի հատկություններ, իսկ վատը տեսնելիս ոչ թե մարդուն արհամարհում ենք կամ ատում, այլ ցավ զգում նրա համար, սա խոնարհություն է։ 

Երբ մեր անձը չենք ցուցադրում, ինքներս մեզ չենք գովաբանում, իսկ ուրիշներին քննադատում, երբ կոպիտ պատասխաններ չենք տալիս, չենք հայհոյում, հակաճառում, կռիվներ անում, կոպտում, սա խոնարհություն է։ 

Երբ ներում ենք մեր ընկերոջը, ով մեզ վատություն է արել, մոռանում ենք նրա արածը և չարին չարով չենք հատուցում, վրեժ չենք լուծում, մարդկանց չենք բամբասում ու վատաբանում, սա խոնարհություն է։ 

Երբ հնազանդ ենք նրանց, ում պարտավոր ենք հնազանդվել` ծնողներին, ուսուցիչներին, մեզանից մեծերին, ղեկավարներին, նույնիսկ երբ հնազանդվում ենք միմյանց, այսինքն` նախընտրում ինչ-որ հարցերում զիջել մեր ընկերոջը և ոչ թե անպայման մեր կամքն առաջ տանել, սա խոնարհություն է։ 

Երբ հարգալից ենք մարդկանց հանդեպ, մեր գործը կատարում ենք բարեխղճությամբ, աղքատ ու թշվառ մարդկանց չենք ծաղրում, մարդկանց թերությունների վրա չենք ուրախանում, սա խոնարհություն է։ 

Խոնարհություն է նաև այն, որ երբ սխալ ենք թույլ տալիս, այն ընդունում ենք, ներողություն խնդրում և ոչ թե ամեն կերպ ջանում մեզ արդարացնել կամ նույնիսկ մեր մեղքն ուրիշի վրա գցել։ 

Նշանակում է` խոնարհության մեջ կան համարյա բոլոր առաքինությունները` սերը, ներողամտությունը, կարեկցանքը, համեստությունը և այլն։


Խոնարհությունն արիություն է և ոչ թե թուլություն

Շատերը  երբեմն կարծում են, թե խոնարհությունը թուլություն է։ Սակայն իսկական խոնարհությունը հերոսություն է և հերոսին հատուկ քաջություն է պահանջում, որը շատ քիչ մարդիկ ունեն։

Օրինակ` երբ մեզ վատություն են անում և մենք ներում ենք, սրանից ավելի մեծ քաջություն  չկա։ Իսկ եթե վրեժ ենք լուծում, բամբասում ու չարախոսում, մեր սրտում ատում, նշանակում է` ուժ չունենք մեծահոգի և բարի լինելու, ուժ չունենք հասցված վիրավորանքը հաղթահարելու և արհամարհելու, արհամարհելու վիրավորա՛նքը և ոչ թե այն հասցրած մարդուն։ Եվ շատ մեծ թուլություն է, երբ սխալ ենք թույլ տալիս, վատ բան անում և չենք կամենում այն ընդունել ու ներողություն խնդրել, այլ վախկոտի պես սկսում ենք մեզ արդարացնել ու սուտ խոսել։ 

Խոնարհ մարդն է, որ պատրաստ է հնազանդվելու ցանկացած հրամանի, եթե դա պահանջվում է հայրենիքի և ժողովրդի համար։ Նա պատրաստ է հնազանդվելու նույնիսկ մահվան գնով, նա պատրաստ է անձնազոհության։ Մի՞թե սա մեծ քաջություն չէ։ Եվ անչափ մեծ քաջություն ու հերոսություն է սեփական ցանկությունը մի կողմ թողնելով` կատարել ուրիշինը, զիջել ուրիշին, սակայն սա անել ուրախությամբ ու սիրով։

Տեր Հիսուսն Ինքը շատ խոնարհ ու հնազանդ էր։ Նրա մասին գրված է, որ երբ դեռ երեխա էր, հնազանդ էր Իր ծնողներին։ Իսկ Ինքն Իր մասին ասում էր. «Ես երկնքից իջա, ոչ թե որպեսզի Իմ կամքը կատարեմ, այլ Նրա, Ով ինձ ուղարկեց», այսինքն` Հայր Աստծո։ Եվ այդ նույն հնազանդությամբ էլ չարչարվեց ու խաչվեց մեզ համար։ Որովհետև այդպես էր որոշել Նրա Հայրը։ 

Քրիստոնյան միայն մի դեպքում իրավունք ունի և նույնիսկ պարտավոր է չհնազանդվել։ Քանի որ նա նախևառաջ Աստծո ծառան է, ապա պիտի կատարի նախևառաջ Աստծո հրամանները. երբ իրենից պահանջում են Աստծո պատվիրաններին հակառակը, այսինքն` չար ու տմարդի բաներ կատարել` ինչ-որ մեկին որևէ վատություն անել, գողանալ, սպանել և այլն, նա չպիտի հնազանդվի։ Նա կարող է սպանել միայն, եթե դրանով պիտի փրկի ուրիշների կյանքը։ Ահա այդ պատճառով էլ պատերազմի ժամանակ նա թեև սպանում է թշնամուն, սակայն դա անում է, որպեսզի թշնամին, նրա հայրենիքը գրավելով, չսպանի ու չկոտորի նրա մերձավորներին ու ժողովրդին։ Եվ երբ պետք է սրբությունն ու ճշմարտությունը պաշտպանել, քրիստոնյան ոչ ոքից ու ոչնչից չի վախենում, գիտի պաշտպանել Աստծուն, իր հայրենիքը, ծնողներին, եղբայրներին ու քույրերին, ընկերներին, աղքատ ու թշվառ կամ նեղության մեջ ընկած մարդկանց։


Խոնարհությունը շատ մեծ առաքինություն է

Կատարելապես խոնարհ լինելը չափազանց դժվար է, քանի որ դա հավասար է կատարելության, այսինքն` երբ մարդ ոչ մի թերություն չի ունենում, ամեն ինչով կատարյալ է։ Խոնարհ մարդը կատարում է Քրիստոսի բոլոր պատվիրանները։ Խոնարհը նաև հեզ է, ողորմած, խաղաղարար, արդար, ճշմարտության ու արդարության մարտիկ։ Դրա համար էլ Տեր Հիսուսն առաջին երանին տալիս է խոնարհին։ 

Իսկ ինչո՞ւ է խոնարհը կոչվում «հոգով աղքատ»։ Որովհետև նրա հոգին չունի չարություններ ու թերություններ, շատ աղքատ է չարությունից և հարուստ է բարությամբ։

Աստված ամենից շատ սիրում է խոնարհ մարդուն և ամենից շատ պարգևների էլ հենց նրան է արժանացնում։ Խոնարհությունն ամենամեծ առաքինությունն է. միայն խոնարհ մարդը կարող է իսկապես անշահախնդրորեն սիրել։ Անշահախնդրորեն սիրել նշանակում է նախևառաջ դիմացինի շահը փնտրել և ոչ թե սեփական, այսինքն` կամենալ, որ նախևառաջ դիմացինի համար լավ լինի, հետո՛ իր, հոգ չէ՛, թե ինքը փոքր-ինչ էլ նեղություն կրի։ Եվ խոնարհ մարդն է միայն, որ կարող է հրաժարվել իր շահից, իր ցանկություններից, եթե դա պահանջվում է մի ուրիշի օգտի համար։ Միայն խոնարհ մարդը կարող է սիրել այնպես, ինչպես ոչ թե իրեն է հաճելի, այլ դիմացինին։ Միայն խոնարհ մարդը կարող է սիրել առանց փոխադարձ սիրո ակնկալիքի, այսինքն` նույնիսկ եթե իրեն չեն սիրում, ինքը շարունակում է սիրել, առանց դժգոհելու կամ չարանալու։ 


Ի՞նչ է Երկնքի արքայությունը

Արդեն ասել ենք, որ երբ Աստված մարդուն օրհնում է, Նրան բարիքներ է մաղթում ու պարգևում։ Ամենամեծ բարիքն այն երջանկությունն է, երբ մարդ զգում է, որ ինքն Աստծո հետ է, և Աստված` իր հետ։ Սա լինում է այն ժամանակ, երբ մարդն ամեն ինչ անում է այնպես, ինչպես Աստված է կամենում, և Աստված էլ միշտ նրան օգնության է հասնում` պարգևելով խաղաղության, ուրախության ու երջանկության զգացում։ Այսպիսի մարդն Աստծուն է սիրում, Աստված էլ` նրան։ Նա խաղաղ, ուրախ ու երջանիկ է, ինչ իրավիճակում ու դժվարության մեջ էլ գտնվի, և Աստծուն ամեն ինչի համար սրտանց փառք է տալիս, շնորհակալություն հայտնում։ Այսպիսի մարդու սրտում միայն մեկ թագավոր կա, ում հրամանները նա կատարում է` Հիսուս Քրիստոս Աստվածը, Ում թեև այժմ նա չի տեսնում, սակայն գիտի, որ գալու է ժամանակ, երբ տեսնելու է։ Եվ այդ հույսով ուրախանում է, այլև գիտի, որ Հիսուսը թեև այժմ մեզ չի երևում, սակայն ամենքին և ամեն ինչ տեսնում է, ամենուրեք է և մանավանդ նրանց կողքին, ովքեր սիրում են Իրեն։ 

Ահա այս երջանիկ վիճակն էլ հենց Երկնքի արքայությունն է, որն Աստված տալիս է խոնարհ մարդուն։ Այն կոչվում է «երկնքի» արքայություն, որովհետև երկնքում բնակվող անտեսանելի հրեշտակները և մեր այս աշխարհից հեռացած ու երկնքում հրեշտակների հետ բնակվող աստվածասեր, մաքուր, բարի մարդիկ միշտ ուրախ ու երջանիկ են Աստծո հետ։ Նրանք Աստծո հետ, Ով իրենց և մեր թագավորն է, մի գեղեցիկ ու սուրբ թագավորություն` արքայություն են կազմում։ Նրանք ապրում են Երկնքի արքայության մեջ և սպասում այն օրվան, երբ արդեն բոլոր աստվածասեր մարդիկ կհավաքվեն այդ արքայության մեջ` հավիտենապես ապրելու այնտեղ կատարյալ երջանկության մեջ։

Սակայն այդ արքայությունը միայն երկնքում չէ, այլև երկրի վրա, ինչպես որ այդ արքայության թագավորն էլ` Աստված, միայն երկնքում չէ, այլ նաև երկրի վրա և ամենուրեք։ Չէ՞ որ երկրի վրա ապրող քրիստոնյաներն էլ են պատկանում երկնային Արքա Քրիստոսին։ Արդեն իսկ այս երկրի վրա մարդիկ կարող են ապրել այդ արքայության երջանկությունը, սակայն երկրի վրա այդ երջանկությունը թերի է, իսկ երկնքում այն լինելու է կատարյալ։

Ուրեմն` երբ Աստված երանի է տալիս հոգով աղքատին` խոնարհ մարդուն, Նա նրան արժանացնում է հենց այդ արքայությանը։

Խոնարհություն չունենալու պատճառով են մարդիկ շարունակ տանջվում, չունեն խաղաղություն, ուրախություն և երջանկություն։ Քանի որ, ինչպես Տեր Հիսուսն ասաց, այդ ամենը, որ Երկնքի արքայությունն է, տրվում է խոնարհին։

Քանի որ կատարյալ խոնարհությունը մեծ դժվարությամբ ձեռք բերվող առաքինություն է, ապա որքան մարդ խոնարհ է, այնքան էլ արժանի է դառնում Երկնքի արքայության երջանկությանը։

 

Խոնարհությանը հակադիր է հպարտությունը 

Սովորաբար մարդիկ կարծում են, թե հպարտությունը շատ լավ բան է, մեծ առաքինություն։ Սակայն իրականում, ինչպես սովորեցնում է քրիստոնեությունը, հպարտությունն այնքան մեծ մեղք է, որ համարվում է առաջին մահացու մեղքը։ Մահացու մեղքերը ամենամեծ մեղքերն են և այդպես են կոչվում, որովհետև մարդու հոգին մեռցնում են, սպանում։ Աստված մարդու հոգին շատ գեղեցիկ ու մաքուր է ստեղծել, Իր նման գեղեցիկ ու մաքուր։ Սակայն երբ մարդիկ մեղք են գործում, վատ բաներ մտածում կամ անում, իրենց հոգին կեղտոտում ու տգեղացնում են, և երբ հոգին շատ է տգեղանում ու կեղտոտվում, առաջվա գեղեցիկ, աստվածանման հոգին մեռնում է։ Ուրեմն մահացու մեղքերն այդպես կամաց-կամաց սպանում են մեր հոգին, իսկ առաքինություններն ու բարի գործերն այն կենդանի են պահում ու գեղեցկացնում։ 

Ինչպես որ խոնարհ մարդու թագավորը բարի և կատարյալ Աստվածն է, հպարտի թագավորն էլ, որին ինքը ծառայում է, ոչ թե Աստված է, այլ սեփական անձը։ Հպարտն արհամարհում է մարդկանց, կարծում, թե ինքն ամենալավն է, իսկ ուրիշներն իր համեմատ` վատ։ Հպարտը չգիտի զիջել ու ներել։ Հպարտը մեծամիտ ու ինքնագով [2] է։ Ահա այս պատճառներով էլ հպարտությունը շատ վատ հատկություն է և դժբախտաբար կա բոլորիս մեջ։


Խոնարհության օրինակներ

Աստվածաշնչում պատմվում է Հոբ անունով մի շատ բարի, արդար, աստվածասեր մարդու մասին, ով ուներ համերաշխ ու լավ ընտանիք, տասը զավակ, մեծ հարստություն` հազարավոր ոչխարներ, ուղտեր, հարյուրավոր եզներ ու էշեր, բազմաթիվ արոտավայրեր։ Հոբը շատ ուշադիր էր, որ չլինի թե ինքը կամ իր զավակները վատ արարքներ թույլ տան և մեղանչեն Աստծո դեմ։ Նա շատ հարգված ու երևելի մարդ էր։  Եվ ահա նրան շատ մեծ դժբախտություն է պատահում. նա մեկ օրում կորցնում է իր ունեցած ողջ հարստությունը և բոլոր տասը զավակներին։

Հոբ արդար, 9-րդ դարի բյուզանդական մանրանկար, աղբյուր՝ sefaria.org

Ահա թե ինչպես է դա լինում։ Մեկը գալիս է դաշտից և Հոբին ասում, որ ավազակները դաշտում հարձակվել են նրա մշակների վրա, նրանց կոտորել, իսկ բոլոր եզներն ու էշերը հափշտակել-տարել։ Քիչ անց մի ուրիշ մարդ գալիս և ասում է, որ երկնքից կրակ է իջել և նրա բոլոր հոտերն ու հովիվներին ոչնչացրել։ Հետո մի ուրիշ մարդ էլ գալիս ու ասում է, որ նրա բոլոր ուղտերն էլ են տարել, իսկ նրանց հետ գտնվող ծառաներին սպանել։ Ապա գալիս է մի ուրիշ գուժկան [3] և ասում, որ մինչ Հոբի զավակները, իրենց մեծ եղբոր տանը հավաքված, կերուխում էին անում, հանկարծ անապատից ուժեղ փոթորիկը գալիս ու տունը փլեցնում է զավակների վրա և նրանց սպանում։ 

Զարհուրած Հոբը, լսելով այս դաժան լուրերը և հասկանալով, որ ամեն ինչ կորցրել է, նույնիսկ սիրելի զավակներին, վշտից հագուստը պատռում է, գլխի մազերը կտրում, ընկնում գետնին և.... ի՞նչ է անում։  Երևի մի ուրիշը կարող էր ըմբոստանալ Աստծո դեմ և նույնիսկ մեղադրել ու հայհոյել Նրան, որ թույլ է տվել, որ իրեն այսքան մեծ ողբերգություն պատահի. դժբախտաբար նման դեպքերում շատերն են այսպես վարվում։ Սակայն ի՞նչ արեց Հոբը։ Նա վշտահար ու ցաված սրտով երկրպագեց Աստծուն և ասաց. «Ես իմ մոր որովայնից մերկ ծնվեցի և դարձյալ մերկ պիտի գնամ։ Տերը տվեց և Տերն էլ առավ. թող Տիրոջ անունն օրհնյալ լինի»։ Այսպիսի զարմանալի խոսք կարող էր ասել միայն Աստծո առաջ անչափ խոնարհ մարդը։ Սրանից հետո դեռ ուրիշ անտանելի դժբախտություններ են պատահում Հոբին, նա դաժան հիվանդություններ է ձեռք բերում և մեծ տառապանքներ կրում, սակայն դիմանում է բոլորին և Աստծուն հավատարիմ մնում։ Եվ նրա մեծ համբերության և խոնարհության դիմաց Աստված նրան դարձյալ տալիս է հարստություն և զավակներ, շատ ավելի, քան առաջ։ 

Տեր Հիսուսն ասում է. «Ով իր անձը բարձրացնում է, կխոնարհվի, և ով իր անձը խոնարհեցնում է, կբարձրացվի»։ 

Սուրբ  Գրիգոր Լուսավորչի ծոռը` Ներսեսը, շատ շնորհալի, խելացի ու գիտուն, աստվածասեր երիտասարդ էր։ Նա ջանում էր պահել Աստծո պատվիրանները, շատ բարի էր և անչափ խոնարհ։ Նա նաև շատ գեղեցիկ էր, բարձրահասակ, ուներ փարթամ գանգուր ու թափվող մազեր` ըստ այն ժամանակվա սովորության։ Թեև 25 տարեկան էր, սակայն արդեն մեծ պաշտոն ուներ հայոց Արշակ թագավորի պալատում և հանդիսությունների ժամանակ ինքն էր բռնում թագավորի սուրը։ Նա շատ  վաղ էր ամուսնացել, ուներ մի մանուկ որդի` հետագայի Սահակ Պարթև կաթողիկոսին, իսկ երիտասարդ կինը դժբախտաբար արդեն մահացել էր։  

Երբ հայոց կաթողիկոսական գահը թափուր է մնում [4], Արշակ թագավորը, տեսնելով Ներսեսի իմաստությունն ու բարի վարքը, նաև հաշվի առնելով, որ նա սուրբ Գրիգոր Լուսավորչի ցեղից է, որոշում է նրան կաթողիկոս դարձնել։ Սա ցանկանում են նաև պալատականներն ու ժողովուրդը։ Սակայն երբ Ներսեսին հայտնում են այս մասին, նա, մեծ խոնարհություն ունենալով, կտրականապես հրաժարվում է` այդ մեծ պատվին իրեն անարժան համարելով։ Երբ տեսնում է, որ թագավորն ու ժողովուրդը համառում են, սկսում է բոլորի առաջ իրեն վատաբանել. իր մասին վատ բաներ է պատմում, որպեսզի տեսնեն, որ ինքն անարժան է կաթողիկոսության։ Սակայն ոչ ոք նրան չի հավատում, նույնիսկ ծիծաղում են նրա խոսքերի վրա։ Նրա փոխարեն մի ուրիշ երիտասարդ գուցե հպարտանար ու շատ ուրախանար, որ իրեն կամենում են այդքան մեծ պատվի արժանացնել, սակայն Ներսեսը ոչ միայն չի հպարտանում, այլև ինքն իրեն ցածրացնում է և ոչ մի կերպ չի համաձայնում նստել կաթողիկոսական գահին։ Սա տեսնելով` հայոց Արշակ թագավորը բարկանում է և հրամայում իր սպասավորներին, որ Ներսեսին իր առաջ կապեն։ Ներսեսին կապում են, մազերը կտրում, վրայի զինվորական փառավոր հագուստը պատռում-հանում և հագցնում հոգևորականի սքեմ։ Կանչում են մի ծեր եպիսկոպոսի` Փեստոս անունով, և նա Ներսեսին ձեռնադրում է սարկավագ։ Այնուհետև Ներսեսին տանում են և հերթով ձեռնադրում քահանա ու եպիսկոպոս, ապա օծում հայոց կաթողիկոս։ Ահա այսպես 25 տարեկանում Ներսեսը դառնում է կաթողիկոս և այնքան մեծ ու բարի գործեր կատարում, որ վաստակում է «Մեծ» տիտղոսն ու կոչվում «Ներսես Մեծ»։ 



ԾԱՆՈԹԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ


1. Ղուկասը Պողոս առաքյալի ընկերն էր, մասնագիտությամբ` բժիշկ։ Գրել է չորս Ավետարաններից մեկը և «Գործք առաքելոց» գիրքը։

2. Ինքնագով - ինքն իրեն գովող

3. Գուժկան – գույժ, բոթ, այսինքն` վատ լուր, հասցնող

4. Թափուր մնալ - դատարկվել, մնալ առանց գահակալի



Երանի՜ սգավորներին, որովհետև նրանք կմխիթարվեն։

Խոնարհին երանության արժանացնելուց հետո Տեր Հիսուսը երանի է տալիս սգավորներին։

«Սգավոր» նշանակում է սգացող, լաց լինող։ Սովորաբար շատ մեծ դժբախտություն, վիշտ ու կորուստ ունեցողներն են սգավոր լինում։ Օրինակ` սիրելիին կորցրածները սգավոր են. նրանք չեն կարողանում հաշտվել իրենց կորստի հետ և մխիթարվել։ Անտուն, փողոցները շպրտված մարդն իր տունն ու բարեկեցությունը [1] կորցրած լինելու և շատ նեղություններ կրելու պատճառով սգավոր է։ 

Սակայն Տեր Հիսուսն այսպիսի սգավորների՛ն չէ, որ երանի է տալիս։ 

Սգավոր են դառնում, շատ մեծ տրտմությամբ համակվում նաև այն մարդիկ, ովքեր ինչ-որ բան չափազանց կամենում են ունենալ, սակայն չունեն։ Նրանք մտածում են, որ իրենց կյանքն առանց այդ ցանկալի բանի իմաստ չունի։ Եթե մարդիկ ցանկանում են այնպիսի բան, որը երկրային է, այսինքն` հատուկ է միայն այս երկրին, երկնքի և Աստծո հետ ոչ մի կապ չունի, ապա անիմաստ և նույնիսկ շատ վտանգավոր կարող են լինել այսպիսի տրտմությունն ու սուգը։ Այսպիսի սգավորներին Աստված ոչ միայն չի կարող երանի տալ, այլև փափագում է, որ նրանք արագ ազատվեն իրենց սուգից։ Օրինակ` եթե մեկն անչափ շատ հարստություն է ցանկանում ունենալ կամ բարձր պաշտոններ, սակայն չի կարողանում դրանք ձեռք բերել և այդ պատճառով չափազանց տրտմում է, իրեն դժբախտ զգում, նա սրանով մի անմիտ սգավոր է դառնում, և Աստված այսպիսի սգավորին չի կարող հավանել։

Սակայն եթե մարդ սգավոր է դառնում, տրտմում, որովհետև երկնայինն է ցանկանում, այսինքն` այն ամենը, որ բարի է, առաքինի, Աստծուն հաճելի, սակայն այդ ամենն ինքը չունի, այլ հակառակը` ունի մեղքեր, վատ հատկություններ, թույլ է տվել շատ տմարդի, տգեղ արարքներ, որոնք իր համար դժբախտություն են, ապա Տեր Հիսուսը երանի է տալիս հենց այսպիսի «դժբախտ» մարդուն, ով գիտակցում է իր դժբախտությունը և տրտմում դրա համար։

Տեսանք, որ խոնարհությունը դժվարությամբ ձեռք բերվող, սակայն ամենամեծ ու մարդուն երջանկություն պարգևող առաքինությունն է։ Այն շատ թանկագին է բոլոր նրանց համար, ովքեր հասկացել են նրա իմաստը, հասկացել են, թե այն որքան անհրաժեշտ է իրենց` երջանիկ լինելու համար։ Ասացինք, որ խոնարհությունը կարող է կատարելություն համարվել։ Երբ մարդ հասկանում է, թե որքան տխուր է իր կյանքն առանց այդ թանկագին գանձի, առանց բարի գործերի, առանց Աստծո երջանկության, խաղաղության և ուրախության, նա սկսում է տրտմել դրա համար։ 

Ինչ-որ մարդ տրտմում ու տանջվում է, որ չունի իր ուզած մեծ ու հարուստ տունը, շատ փող, մարդկանց փառքն ու գովեստները, նայում է իր անշուք տանը, կիսադատարկ դրամապանակին, հասարակության մեջ ունեցած իր ցածր դիրքին, այսինքն` որ ինքը պաշտոնյա կամ փառավոր մարդ չէ, այլ, օրինակ, մի հասարակ հողագործ։ Իսկ մի ուրիշն էլ տրտմում է, որ չունի Աստծո սերը, Երկնքի արքայությունը, որն իր երջանկությունն է, նայում է իր հոգու անշուք տանը, որը հարուստ չէ բարությամբ ու գեղեցկությամբ, հոգու դրամապանակում շատ քիչ բարի գործեր կան։ Տրտմում է` ցանկանալով ունենալ հոգու մեծ ու շքեղ տուն` լի բոլոր առաքինություններով, բարի գործերի շատ-շատ դրամներ, որոնք նա կուղարկի Աստծո «բանկը», որ այնտեղ Աստված դրանք ապահովաբար պահի և պետք եղած ժամանակ դրանք մեջտեղ հանելով` իրեն օգնի։ «Լեռան քարոզում» մի ուրիշ տեղ Տեր Հիսուսն ասում Է. «Ձեր գանձերը դիզեք երկնքում». Նա հենց այս մասին է խոսում, այսինքն` բարի գործերի, բարի մտքերի և բարի ցանկությունների։

Ահա հոգևոր գանձեր փնտրող, դրանք չունենալու պատճառով տրտմող ու սգացող մարդուն է Տեր Հիսուսը երանի տալիս։ 

Աստված ուրախանում է, երբ տեսնում է, որ մենք գիտակցում ենք մեր սխալ արարքները և տրտմում դրանց համար։ Եթե մի վատ բան ենք արել և տրտմել ենք, նշանակում է` զղջում ենք մեր արածի համար և հաջորդ անգամ պիտի ջանանք այլևս նույն վատ բանը չանել։ Աստված իսկապես շատ է ուրախանում, երբ մենք այս պատճառով տրտմում ենք, դառնում «սգավոր»։ Ուրախանում է, ոչ թե որ տրտմել ենք, այլ որ այդ տրտմության պատճառով պիտի ավելի լավը դառնանք։ Իսկ երբ մենք վատ բան ենք անում և ուրախանում ենք, կարծես ոչ մի վատ բան էլ չենք արել, Նա տրտմում է։ Պողոս առաքյալն ասում է. «Մի՛ տրտմեցրեք Սուրբ Հոգուն»։ 

Գիտենք, որ Սուրբ Հոգին, Հայր Աստված և Որդի Աստված` Հիսուս Քրիստոսը, թեև երեք անձ են, սակայն միևնույն ժամանակ մեկ Աստված են` Սուրբ Երրորդություն, և նրանք բոլորն էլ իրար նման են իրենց բնությամբ, կարելի է ասել` բնավորությամբ, և նույն կամքն ունեն, այսինքն` նույն բաներն են ցանկանում։ Դրա համար էլ եթե Նրանցից Մեկն ինչ-որ բան հավանում է, հավանում են և մյուսները, ինչ որ հաճելի է մեկին, հաճելի է և մյուսներին, և հակառակը։ Ուրեմն` եթե մարդկանց վատ վարքի պատճառով Սուրբ Հոգին տրտմում է, նշանակում է` տրտմում են նաև Հայր Աստվածն ու Հիսուս Քրիստոսը։  

Սգավորների վարձատրությունը

Իսկ ի՞նչ օրհնությամբ է Հիսուսը երանի տալիս Իրեն հաճելի սգավորին, ի՞նչ է նրան խոստանում։ Մխիթարություն։ Նա ասում է. «Երանի՜ սգավորներին, որովհետև նրանք կմխիթարվեն»։ Մխիթարությունն այն զգացումն է, որն ունեցող մարդը գոհ ու երջանիկ է իր ունեցածով, նա ձեռք է բերել այն, ինչ կամենում էր ունենալ կամ կորցրել էր։ Նա չի փնտրում, անհանգստանում, դեսուդեն ընկնում, նա արդեն գտել է և հանգիստ է ու խաղաղ։ Տեր Հիսուսը Սուրբ Հոգուն կոչում է «Մխիթարիչ»։ Ուրեմն` երբ Սուրբ Հոգին տեսնում է, որ մենք տխրել ենք մեր վատ արարքի համար և ներողություն ենք խնդրում, անտեսանելիորեն գալիս է մեզ մոտ և մեզ ուրախացնում ու մխիթարություն պարգևում։ Իսկ այն մարդիկ, ովքեր իրենց ողջ կյանքում միշտ ուշադիր են լինում իրենց անձի հանդեպ, որ վատ բաներ չանեն, և վատ բան անելու դեպքում էլ տխրում են, ներողություն խնդրում Աստծուց և միշտ աշխատում ավելի ու ավելի լավը դառնալ, այսպիսիներին Աստված երկնքում անչափ մեծ մխիթարություն է պարգևելու, այնքան մեծ, որ մեզանից ոչ ոք չի կարող այժմ դա պատկերացնել։ «Ովքեր տրտմությամբ են ցանում, ցնծությամբ կհնձեն»,- ասվում է Աստվածաշնչում. այսինքն` ովքեր իրենց վատ արարքների համար միառժամանակ տրտմում են` կամենալով իրենց փոխել ու լավը դառնալ, հետո, երբ լավն են դառնում ու բարի գործեր կատարում, Աստծո դաշտերից շատ մեծ ուրախություն` ցնծություն են հնձում։   

Տրտմություն` ուրիշների համար

Սգավորներին վերաբերող «երանի»-ով Հիսուսն օրհնության է արժանացնում նաև այն սգավորներին, ովքեր ոչ միայն իրենց վատ արարքների համար են տրտմում, այլև անտարբեր չեն գտնվում ուրիշների ցավերին ու վատ արարքներին և տրտմում են նրանց համար` կարեկցելով և ո՛չ թե արհամարհելով կամ ատելով։ Եվ աղոթում են, որ Աստված այդ մարդկանց հանի նեղություններից կամ էլ ների նրանց մեղքերն ու լավ մարդ դարձնի։ Ահա այդպես հին հրեա մեծ մարգարեները` Երեմիան, Եսային և ուրիշներ, տեսնելով, որ իրենց ժողովուրդը չէր պահում Աստծո պատվիրանները և շատ անօրինություններ էր գործում, շարունակ լաց լինելով աղոթում էին իրենց ժողովրդի համար։ Նույնիսկ Աստվածաշնչի գրքերից մեկը, որը գրել է սուրբ Երեմիա մարգարեն, կոչվում է «Երեմիայի ողբը»։   


[1] Բարեկեցություն — Լավ, հարմարավետ, բարիքներով լեցուն կյանք՝ կենցաղ

Երանի՜ հեզերին, որովհետև նրանք երկիրը կժառանգեն։

Հեզ մարդը հիշաչար [1] չէ, ներողամիտ է, չի բարկանում, փոթորկվում, կոպտում, վատ խոսքեր չի արտաբերում ու չի հայհոյում, զուսպ է, համեստ և զիջող։ Նա նաև շատ համբերատար է։ Արդեն ասվել է, որ խոնարհությունն իր մեջ շատ առաքինություններ է պարունակում,  և դրանցից մեկն էլ հենց հեզությունն է։ Եթե մեկը ներողամիտ է, չարին չարով չի հատուցում, վրեժխնդիր չի լինում, այլ հակառակը` բարիք է գործում իրեն վատություն արած մարդուն, կոպիտ պատասխաններ չի տալիս, չի հայհոյում, անտեղի չի բարկանում, կամ երբ իրեն վատ բան են անում, արագ մոռանում է, այսինքն` հիշաչար չէ, ապա այս ամենը հեզության հատկություններն են, որոնց մասին խոսվեց նաև խոնարհության բացատրության մեջ։ 

Հեզության գլխավոր հատկությունը չբարկանալն է, ուստի հեզությանը հակադիր է բարկությունը։ Սակայն սա չի նշանակում, որ հեզ մարդը չի կարող բարկանալ, կամ որ բարկությունն ընդհանրապես վատ բան է։ Վատ երևույթների, չար արարքների վրա պե՛տք է բարկանալ, սակայն ո՛չ մարդկանց վրա, այն էլ հանիրավի, այսինքն` առանց լուրջ ու արդար պատճառի։ Չէ՞ որ Աստված էլ է բարկանում, երբ տեսնում է, որ մարդիկ վատ բաներ են անում։ Օրինակ` տեսնում ենք, որ մեկը հայհոյում է իր ընկերոջը կամ հարվածում։ Չէ՞ որ չենք կարող անտարբեր գտնվել սրա հանդեպ. անշուշտ կբարկանանք, սակայն պիտի կարողանանք բարկության զգացումը զսպել և ինքներս էլ չհարվածենք կամ հայհոյենք, այլապես նույն վատ արարքը թույլ կտանք։ Քրիստոսի աշակերտներից մեկը` Պողոսը, մեզ սովորեցնում է. «Չարին չարով մի՛ հատուցեք, այլ բոլոր մարդկանց համար բարի՛ն մտածեք։ ....Ձեր անձի վրեժը մի՛ լուծեք, այլ տեղի՛ տվեք բարկությանը, որովհետև Աստված ասում է. «Ի՛մն է վրեժխնդրությունը, և Ես կհատուցեմ»»։ «Տեղի՛ տվեք բարկությանը», այսինքն` թողեք, մինչև բարկացածը հանդարտվի։ Դուք վրեժ մի՛ լուծեք, դա թողե՛ք Աստծուն, չէ՞ որ Նա ամեն ինչ տեսնում է. Աստված ինչ-որ ձևով կպատժի վատ արարքը թույլ տված մարդուն։ Իսկ դուք դա մի՛ արեք և ոխ մի՛ պահեք նրա հանդեպ։ 

Միայն ծայրահեղ դեպքում, եթե ընկերոջը կամ ինքներս մեզ պաշտպանելու ուրիշ հնար չկա, կարող ենք ուժի դիմել։ Աստված կամենում է, որ նույնիսկ բարություն անենք մեզ վատություն անողներին. Հիսուսը «Լեռան քարոզում» մի տեղ այդ մասին ասում է. «Օրհնե՛ք ձեզ անիծողներին, բարի՛ք գործեք ձեզ ատողներին». ուրեմն էլ ինչպե՞ս կարող ենք բարկանալով վրեժ լուծել։ 

Հեզության օրինակներ

Իսրայել երկրի մեծ ու սուրբ թագավոր Դավիթը նախքան թագավոր դառնալը ծառայում էր Սավուղ թագավորի պալատում։ Դավիթը քաջարի էր, բարի, խելացի, աստվածասեր ու շատ հեզ։ Նա թշնամիների դեմ պատերազմներում հաղթանակներ էր տանում։ Եվ ժողովուրդը սկսում է նրան սիրել ու նրա հանդեպ պատիվ ցույց տալ։ Սա տեսնելով` Սավուղը նախանձով է լցվում և որոշում Դավթին սպանել։ Դավիթն իրեն հավատարիմ զինվորներով փախչում է Սավուղի պալատից, իսկ Սավուղն էլ իր զինվորներով հետապնդում է նրան։ Երկու անգամ այնպես է պատահում, որ Դավիթը կարող էր շատ հանգիստ սպանել իրեն ատող ու ոչնչացնել կամեցող Սավուղին, սակայն, գիտենալով հանդերձ, որ կենդանի մնալու դեպքում Սավուղն իրեն` Դավթին, կսպանի, ինքը երբեք իր թագավորի վրա ձեռք չի բարձրացնում։ Ավելի ուշ` թշնամու դեմ մղած ճակատամարտերից մեկում, Սավուղը սպանվում է։ Երբ նրա մահվան մասին լուրը հասցնում են Դավթին, վերջինս մեծապես ողբում է Իսրայելի թագավոր Սավուղի մահը։ Ահա այսքան բարություն ու անհիշաչարություն է ցուցաբերել Դավիթը Սավուղի հանդեպ և չարին չարով չի հատուցել։

 

Ստեփանոս Նախավկան ապրել է Երուսաղեմում և շատ առաքինի, մեծ հավատով լի և հրաշագործ քրիստոնյա է եղել։ Հիսուսի առաքյալները, քանի որ շատ զբաղված էին մարդկանց քարոզելով ու աղոթելով, Ստեփանոսին և ևս 6 հոգու նշանակում են «սեղանների սպասավորներ»։ Այսինքն` նրանք պիտի հոգ տանեին աղքատ մարդկանց ու այրիների [2] մասին և նրանց կերակուր տային։ Այդ ժամանակ էլ քրիստոնյաները աղքատների համար այսօրվա հասարակական բարեգործական ճաշարանների նման գցում էին ընդհանուր սեղաններ ու ճաշ տալիս։ Ահա այս գործն էր կազմակերպում Ստեփանոսը։ Սակայն Ստեփանոսը նաև շատ հրաշքներ էր գործում, այլև ինքն էլ էր Հիսուսի մասին քարոզում ժողովրդին, և այնքան իմաստուն էր, որ ոչ ոք չէր կարողանում նրան խոսքով հաղթել։ Քրիստոսին չհավատացող հրեաները նախանձից ու չարությունից ի վերջո նրան քարկոծելով սպանեցին։ Երբ նրան քարկոծում էին, նա ոչ միայն ինքն էլ նրանց վրա քարեր չէր գցում, ոչ միայն չէր բարկանում ու անպատվում իրեն քարկոծողներին, այլև նույնիսկ աղոթում էր նրանց համար, որ Աստված չդատի նրանց, այլ ների։ Նա վարվեց ճիշտ այնպես, ինչպես Տեր Հիսուսը` խաչի վրա։ Ստեփանոսի վերջին խոսքը, հոգին տալուց առաջ, սա էր. «Տե՛ր, նրանց համար մեղք մի՛ համարիր սա»։ 


Ի՞նչն է հեզերի վարձատրությունը. ի՞նչ է «երկիրը ժառանգելը» 

Աստվածաշնչի գրքերից մեկը` «Սաղմոսագիրքը», նույնպես խոսում է այս մասին։ Սաղմոսներից մեկում (36-րդում) Դավիթ թագավորը տալիս է մի շարք խրատներ` չար մարդկանց չնախանձելու, բարի գործեր անելու, Տեր Աստծուն միշտ աղոթելու, ծառայելու և հնազանդ լինելու, ինչպես նաև չբարկանալու։ 

«Լռի՛ր բարկությունից,- ասվում է այնտեղ,- դադարեցրո՛ւ ջղայնությունդ և չարերին մի՛ նախանձիր։ Որովհետև չարերը շուտով կոչնչանան, իսկ նրանք, ովքեր հույսը Տիրոջ վրա են դնում, կժառանգեն երկիրը։ Փոքր-ինչ կանցնի, և ամբարիշտն [3] այլևս չի լինի, նրա տեղը կփնտրես ու չես գտնի։ Իսկ նրանք, ովքեր հեզ են, կժառանգեն երկիրն ու մեծ խաղաղություն կվայելեն»։

Այս սաղմոսը սովորեցնում է, որ երբ մեզ չարիք են հասցնում, մենք բարկությամբ չպիտի պատասխանենք, վրեժ չպիտի լուծենք, այլ ծագած խնդիրը հանձնենք Տեր Աստծո տնօրինությանը, և Նա ամեն մարդուն իրեն արժանի պատասխանը կտա։ Չար մարդիկ, միևնույն է, իրենց պատիժը ստանալու են։ Իսկ Աստծուն հավատարիմ մարդիկ միշտ պիտի հեզ լինեն և իրենց հեզությամբ անպայման կհաղթեն, որովհետև Աստված նրանց օգնության կգա։ Միայն պետք է մի փոքր համբերել։ 

Երբ մարդ բարի գործ է անում և իր հույսն Աստծո վրա դնում, ինչ ձախորդություններ էլ, որ պատահեն, որքան էլ որ մարդիկ չարիքներ նյութեն նրա դեմ, միևնույն է, նա, իր հույսն Աստծո վրա դնելով, ուստի հանգիստ սրտով, հեզությամբ, առանց չարին չարով հատուցելու, կարող է շատ բաների հասնել և իր բարի գործերում հաջողություն գտնել։ 

Որևէ երկիր գրավելու համար մարդիկ սովորաբար պատերազմներ են մղում, շատ արյուն թափում, ավերածություններ անում։ Սակայն քրիստոնյաները կարող են իրենց հեզ բարքով ու իմաստությամբ, աղոթքով ու համբերատարությամբ նույնպես երկրներ գրավել, միայն թե ոչ թե այդ երկրների հողերը, այլ մարդկանց սրտերը։ Մարդկանց սրտերը գրավելը շատ մեծ ուժ է։ Տեր Հիսուսի համբարձումից հետո Նրան հավատացող մարդիկ իրենց հավատքի համար շարունակ հալածվում էին, չարչարվում էին, սպանվում, նրանք չունեին ոչ զենք, ոչ զորքեր։ Սակայն Քրիստոսի հավատքն արագորեն տարածվեց շատուշատ երկրներում, և ի վերջո շատ երկրներ քրիստոնյա դարձան, որոնց թվում առաջիններից մեկը` Հայաստանը։ Չէ՞ որ Քրիստոսի առաքյալներն ու հետո նրանց աշակերտները  ոչ մի զենք ու բանակ չունեին, բայց Աստծո օգնությամբ և իրենց հեզությամբ ու խոնարհությամբ, թեկուզ չարչարվելով ու սպանվելով, արդյունքում շատ երկրներ գրավեցին իրենց Տիրոջ և Թագավորի` Քրիստոսի համար։ Քրիստոնյաներս հաճախ կոչվում ենք «Քրիստոսի զինվորներ», և մեր զենքը մեր բարի վարքն է` խոնարհությունը, հեզությունը, բարությունը, ողորմածությունը և այլն։ Մեր զենքը Աստծո խոսքն է, այսինքն` Նրա պատվիրանները, երբ մենք դրանք կատարում ենք։ Այս զենքով միշտ կարելի է հաղթանակի հասնել, եթե մենք Աստծուն հաճելի գործեր ենք անում և մեր հույսը դնում ենք Նրա վրա։ 

Աշխարհում մի տարածված խոսք կա, որը շատ հաճախ կարելի է լսել. «Նպատակն արդարացնում է միջոցները», այսինքն` եթե նպատակ ունես, դրան հասնելու համար կարող ես անել, ինչ ուզում ես, նույնիսկ կարող ես չար արարքներ թույլ տալ` սպանել, գողանալ, խաբել, միայն թե հասնես քո ուզածին։ Սովորաբար շատ մարդիկ հենց այդ օրենքով էլ շարժվում են, դրա համար էլ աշխարհում շարունակ մարդիկ սպանում են միմյանց, հալածում, տանջում, գործում ամեն տեսակ անիրավություններ [4]։ Սակայն այս խոսք-օրենքը քրիստոնյաների համար անընդունելի է և Աստծուն հաճելի չէ։ Աստված ասում է հակառակը. «Նպատակը չի՛ արդարացնում միջոցները։ Դու, որ քրիստոնյա ես, պարտավոր ես միշտ, ինչ վիճակում էլ որ գտնվես, պահել Իմ պատվիրանները և վատ բաներ չգործել, այլ միայն բարին։ Եթե նպատակդ բարի է, ապա խնդրի՛ր Ինձ, և Ես կօգնեմ քեզ, ու դու նրան կհասնես։ Միայն թե հույսդ դի՛ր Ինձ վրա, ոչնչից մի՛ վախեցիր, համբերի՛ր, և Ես ամեն ինչ կանեմ, ինչպես պետք է. չէ՞ որ Ես Աստված եմ և ամենակարող»։  

Գիտե՞ք, հեզ ու խոնարհ մարդիկ, նրանք, ովքեր միշտ աշխատում են կատարել Աստծո պատվիրանները, աշխարհի ամենաքաջ ու անվախ մարդիկ են։ Ամբողջապես հեզ ու խոնարհ մարդկանց բոլորովին հատուկ չէ վախկոտությունը։ Նրանք ոչ մի բանից չեն վախենում` ոչ տանջանքներից, ոչ մահվանից, ոչ ունեցվածքը կամ տունը կորցնելուց, ոչ մութ գիշերից, ոչ գազաններից։ Նրանք միայն մի բանից են վախենում` վատ արարքներ թույլ տալուց, մեղքեր գործելուց, որովհետև գիտեն, որ դրանով վշտացնելու և նույնիսկ բարկացնելու են Աստծուն։ Նրանք ուրիշ ոչ մի բանից չեն վախենում, որովհետև շատ մեծ հավատ ունեն Աստծո հանդեպ, իրենց հույսը միշտ դնում են Նրա վրա և բոլորովին չեն կասկածում, որ Աստված իրենց կփրկի ամեն փորձանքից և իրենց ոչ մի վատ բան չի պատահի։ Իսկ եթե նույնիսկ փորձանք է պատահում, նրանք քաջությամբ դիմանում են ամեն ինչի և չեն տրտնջում, այլ Աստծուն փառք են տալիս, որովհետև Աստծո հանդեպ շատ մեծ սեր ունեն։ Նրանք մտածում են. «Եթե Աստված թույլ է տվել, որ ես այս նեղությունը կամ տանջանքը կրեմ, ուրեմն դա ինձ պետք է, եթե նույնիսկ ես դրա իմաստը չեմ հասկանում»։ Նրանք հիշում են Տեր Հիսուսի խոսքը. «Մի՛ վախեցեք նրանցից, ովքեր սպանում են մարմինը, սակայն հոգին սպանել չեն կարող», այսինքն` մի՛ վախեցեք ո՛չ չար մարդկանցից ու նրանց անիրավություններից, ո՛չ հիվանդություններից, ո՛չ այլ տեսակ նեղություններից և մահվանից։ Իսկական քրիստոնյայի համար միայն մեկ մահ կա` հոգու մահը, այսինքն` երբ հոգին շատ տգեղանում է մեղքերից և դառնում Աստծուն ոչ հաճելի։ Այսպիսի հոգին անպայման մի օր իր պատիժը կկրի։ Ահա այսպես են մտածել սուրբ առաքյալները և բոլոր նրանք, ովքեր շատ տանջանքներ են կրել հանուն Հիսուսի և սպանվել են, սակայն Նրան չեն դավաճանել։ Եվ նրանց հոգիներն ուրախությամբ գնացել են Քրիստոսի մոտ և Նրա հետ միասին պիտի գան աշխարհի վախճանին։

Ուրեմն` իմացանք, որ հեզերը կարող են նույնիսկ երկրներ գրավել իրենց բարությամբ և Աստծո հանդեպ հավատարմությամբ։ Սակայն Տեր Հիսուսը հեզերին խոստանում է նաև այն երկիրը, որը պիտի ստեղծվի հետո, երբ այս երկիրը, որի վրա ապրում ենք, կրակով ոչնչանա կամ մեծապես փոխվի՝ դառնալով բոլորովին այլ երկիր։ Դա տեղի կունենա Տեր Հիսուսի Երկրորդ գալուստից ու դատաստանից հետո։ Երբ Տեր Հիսուսը գա, մեռած մարդկանց հոգիները նորից ստանալու են իրենց մարմինները։ Հենց սա էլ մեռելների հարությունն է։ Սակայն այդ մարմինները, ի տարբերություն մեր այս մարմնի, ոչ ցավ են զգալու, ոչ հիվանդանալու են, ոչ էլ ուտելու և խմելու կարիք են ունենալու։ Մենք մեր այդ մարմիններով ապրելու ենք հրեշտակների պես։ Այդ ժամանակ, ինչպես մեզ սովորեցնում է Աստվածաշունչը, երկիրն ու երկինքն այրվելու են, և նոր երկինք ու նոր երկիր են ստեղծվելու։ Միայն թե, ի տարբերություն մեր այս երկրի, այնտեղ ոչ ոք այլևս չի կարողանալու մեղք գործել, և ոչ ոք չի տանջվելու, չի վշտանալու, չի հիվանդանալու։ Այնտեղ մարդիկ միայն սիրելու են միմյանց և ուրախ ու երջանիկ են լինելու։ Նրանք այլևս երբեք չեն մահանալու։ Նրանք ապրելու են հավիտենական թագավորությունում, որի Արքան Քրիստոսն է։ 

Ուրեմն, երբ Տեր Հիսուսը երանի է տալիս հեզին, Նա նրան խոստանում է և՛ այս երկրի վրա հաջողություն, և՛ այն երկրում բնակություն, որը հետո պիտի ստեղծվի և երբեմն կոչվում է «Ողջերի երկիր»։ Այսպես է կոչվում, որովհետև այնտեղ ոչ ոք այլևս չի մեռնելու։

Դավիթը` իր քաջարիությամբ և միևնույն ժամանակ մեծ հեզությամբ հայտնի այդ մարդը, մի ուրիշ սաղմոսում (26-րդ) իր թշնամիների դեմ օգնություն է խնդրում Տիրոջից և ապա ասում է.

Ես հավատացի, որ կտեսնեմ Տիրոջ բարությունը Ողջերի երկրում։

Հույսդ Տիրոջ վրա՛ դիր և քաջալերվի՛ր։

Թող սիրտդ զորանա, և հույսդ Տիրոջ վրա՛ դիր։


[1] Հիշաչար — չարը, վատ բանը, մեկից ստացած վիրավորանքը հիշող, չներող

[2] Այրի — կին, ում ամուսինը մահացել է

[3] Ամբարիշտ — չար, մեղավոր մարդ

[4] Անիրավություն — մեղք, անօրինություն, ամբարշտություն, չարություն




Շարունակելի

Ս.Ս.



Ⲿկրոնական Ⲿկրթական